Як це не парадоксально, але дітям теж потрібні порядок і правила
поведінки — вони на них очікують. Виконання писаних і неписаних законів
людського існування робить життя маленької людини зрозумілим,
передбачуваним, створює відчуття безпеки. Батькам знайомі ситуації, коли
їхня дитина, ще немовлям, опинившись поза домівкою, у незнайомому
місці, починає вередувати, плакати і заспокоюється, лише повернувшись
додому, до звичного оточення.
Придивившись уважніше до своєї дитини, Ви
відмітите, що він відрізняється від інших дітей. Часто батьки порівнюють
свого малюка з його однолітками і переживають, що він ще не уміє так
добре говорити, як сусідський Петя; плаче частіше, ніж старша сестричка;
у нього багато страхів або, навпаки, нічого не боїться; часто просто
некерований, не те, що спокійна дівчинка, що живе навпроти. Порівнюючи
дітей, батьки забувають, що кожен малюк вже з народження індивідуальний і
розвивається по схемі, закладеною природою. «Індивідами народжуються,
особами стають
Цікаво було б довідатися, яким чином батьки знаходять такий спосіб
покарання, який, з їхнього погляду, є найбільш дієвим, а на думку дітей —
найбільш несправедливим? Більшість з нас робила саме так. Спостережливі
батьки, як правило, здогадуються, що для їхньої дитини має особливу
цінність, і здобувають ефективний метод впливу. Свідомо чи ні так
виходить — не має значення.
Українські народні дитячі ігри як засіб виховання І.В.Братусь, магістр з соціальної роботи Манчестерського університету, керівник проекту "Охорона здоров'я матері і дитини" Українського фонду "Благополуччя дітей" (нове ім'я Християнського дитячого фонду)